tisdag 12 mars 2013

Delfin i Havet



Först ville jag göra ett "svampland" men sen gjorde en kompis en delfin och då fick jag tanken att göra något i vattnet. Sedan en delfin med en boll.

Jag gjorde först en skiss på delfinen, bollen och en våg. Sedan klippte jag ut skisserna och ritade av de på trä.
Sen skulle jag såga ut de på elektriska kontursågen. Jag fick hjälp med vågen men när jag skulle såga ut bollen tyckte jag att det var svårt…fast det gick! Men när jag skulle göra delfinen så råkade det bli ett hack i näbben så då fick jag göra om.(fast jag hade precis börjat) Och efter det hjälpte vår lärare mig att såga ut näbben och sen blev jag faktiskt nöjd med resten som jag sågade ut! Sen skulle jag slipa med sandpapper på delfinen, bollen och vågen.
Jag lärde mig mer om hur man använder en elektrisk såg och mer hur man använder en pelarborrmaskin.(man borrar hål i trä med en sådan)

Jag tycker det ser härligt ut och att man får en sommarkänsla. Och att man vill bada med delfiner!

Av:Stella